Jak hotel v Sorrentu navýšil počet přímých rezervací o 20 % během 40 dní

Vlastník, generální ředitel a marketingový stratég hotelu Grand Hotel Aminta, Gianfranco Acampora, sdílí své nejlepší tipy týkající se propagace jeho boutique hotelu v Sorrentu

Nedávno jsme mluvili s předním hoteliérem a expertem na marketing Gianfrancem Acamporou, vlastníkem a generálním ředitelem hotelu Grand Hotel Aminta v Sorrentu, Itálie. Podělil se s námi o tyto důležité rady, týkající nejlepších postupů digitálního marketingu pro hotely:

Můžete nám něco povědět o hotelu Grand Hotel Aminta a Vaší úloze v tomto zařízení?

Grand Hotel Aminta je jedním z největších hotelů v Sorrentu a stojí na kopci s výhledem na Neapolský záliv, odkud je celé město vidět jako na dlani. V současnosti se odpovědnost za vedení hotelu dělí mezi mě a mého bratra. Osobně se zaměřuji na aspekty prodeje, marketing a registraci hostů.

Můžete zmínit více informací o sezónnosti a poptávce ze strany zákazníků, co se týká hotelu Aminta?

Aminta je jedním z mála hotelů v oblasti, které jsou otevřené po celý rok, je ale spíše letním resortem. Vrchol sezóny hotel zažívá od dubna do října a období mimo sezónu je od listopadu do března. Výjimkou je Nový rok, a to díky úžasným ohňostrojům, které se zde v Sorrentu pořádají.

Většina našich zákazníků v současnosti přichází z Velké Británie. Také hostíme mnoho Američanů a Kanaďanů.

Online marketingu pro Váš hotel se věnujete již mnoho let. Povíte nám více o Vaší strategii a o tom, jak se v průběhu let vyvinula?

Vždy jsem se o digitální marketing velmi zajímal – není jen mou prací, ale také koníčkem a vášní. Byli jsme prvním zařízením v Sorrentu, které spustilo vlastní webové stránky, a to v roce 1995 a hotel se také vždy dobře umísťoval v organickém vyhledávání. Když se postupem času do online prostoru začínali přesouvat i ostatní, zkoušeli jsme různé věci, abychom si zachovali svoji konkurenční výhodu – například reklamy ve vyhledávačích nebo pomocí online cestovních kanceláří.

Rychle jsme si uvědomili, že je dosti složité naše klienty oslovit pomocí reklam ve vyhledávání. Existuje příliš mnoho konkurentů, kteří podávají nabídky na nejatraktivnější klíčová slova, a je tak opravdu těžké se umísťovat vysoko. Tripadvisor se nicméně často objevuje mezi nejlepšími organickými výsledky vyhledávání pro tyto výrazy. Navíc nám hosté často říkají, že nás ve skutečnosti našli na Tripadvisoru. Proto jsme rozvinuli naši strategii tak, aby se úzce zaměřovala na marketing právě tam.

Můžete nám říci více o tom, jak se Vaši hosté chovají při vyhledávání?

Jistě, dražili jsme například termíny vyhledávání jako je „hotel v Sorrentu s bazénem“. Hosté říkají, že většinou na vyhledávači začínají s vyhledávacím dotazem typu „hotely v Sorrentu“, ale dostanou příliš mnoho výsledků, kterými je příliš těžké se probrat. Rychle narazí na Tripadvisor a použijí ho pro konkrétnější vyhledávání, aby našli zařízení, které jim vyhovuje. Tripadvisor se reálně stává vyhledávačem, který je využíván v rámci dané destinace a hosté jej používají pro vyhledání hotelů, restaurací a podobně.

Jaká je konkrétně Vaše strategie pro práci s Tripadvisorem?

Tripadvisor je v současnosti naším nejefektivnějším marketingovým nástrojem. Například s novou službou Sponzorovaná umístění se Aminta může objevovat nad výsledky vyhledávání, které se týkají Sorrenta. To je pro nás ohromně důležité. Reklama k nám směřuje návštěvníky a lidé mají možnost nás přímo kontaktovat prostřednictvím odkazů v rámci předplatného služby Byznys Plus. Přišel jsem na to, že tak ušetřím na nákladech za provize, protože se s námi lidé mohou spojit přímo nebo rezervovat skrze náš web.

Jaký je ve Vašem případě výkon služby Sponzorovaná umístění?

Jsme s produktem velmi spokojeni. Stále jej testujeme, ale zatím jsme zaznamenali 20% nárůst přímých rezervací během 40 dnů. Ten nástroj je fantastický, velmi jednoduše se používá a náklady jsou minimální ve vztahu k návratnosti naší investice. Zákazníci, kteří skrze tento kanál přicházejí, se zdají být opravdu cennými – rezervují delší pobyty a pokoje lepšího standardu.

Jaká bude Vaše další strategie používání služby Sponzorovaná umístění?

Existují tři varianty rozpočtu služby Sponzorovaná umístění. Během vrcholné sezony, až budeme plně obsazeni, pravděpodobně nastavíme běh kampaně na nižší rozpočet, ale stále ji povedeme. Vždy je důležité být vidět kvůli budoucím rezervacím. Po zbytek roku – zejména v lednu a únoru, když lidé začínají plánovat léto – použijeme jednu z variant vyššího rozpočtu, abychom do našeho zařízení mohli adekvátně přilákat návštěvníky.

Co byste vzkázali ostatním hoteliérům, kteří uvažují o službě Sponzorovaná umístění?

Je to rozhodně něco, co byste měli vyzkoušet. Ten nástroj se snadno používá… neexistují v něm žádná klíčová slova, která byste museli vybírat, nebo nabídky, které byste museli stanovovat. Stačí vybrat, kolik chcete denně utratit, vše nastavit a není třeba se o to dále starat.

Zjistěte více o marketingových řešeních Tripadvisoru

Zjistěte více o marketingových řešeních Tripadvisoru

Poslední aktualizace: 22. února 2018