Hotel v Dubrovníku, který využívá Tripadvisor ke zvyšování viditelnosti a posílení počtu rezervací

Jak hotel Berkeley Hotel & Spa využívá službu Sponzorovaná umístění, aby vynikl na vysoce konkurenčním trhu.

Berkeley Hotel & Spa je rodinný hotel o 24 pokojích, nacházejícím se v Dubrovníku v Chorvatsku. Generální ředitelka Katarina Elez se zaměřuje na budování online přítomnosti hotelu Berkeley, aby motivovala více cestovatelů k přímé rezervaci na stránce zařízení. Čtěte dále a zjistěte, jak vytvořila úspěšnou online marketingovou strategii:

Zaměření na Tripadvisor

Když byl hotel Berkeley otevřen, Elez rychle pochopila, že je třeba se zaměřit hlavně na online marketing, a to obzvláště na Tripadvisoru. „Byli jsme jedním z prvních hotelů v Dubrovníku na Tripadvisoru, již od našeho otevření v roce 2007“, vysvětluje. „Vždy jsme Tripadvisor v široké míře využívali a je jednou z nejlepších věcí, které mohly náš podnik potkat.“

Tento závazek online marketingu prostřednictvím Tripadvisoru hotelu Berkeley nadále pomáhá i v současnosti. Elez říká: „Podařilo se nám zvýšit naši viditelnost pro cestovatele vyhledávající v naší destinaci, protože již od počátku máme na Tripadvisoru kontinuální a silnou přítomnost. Vždy jsme byli mezi nejlepšími 15 zařízeními v Dubrovníku.“

Maximalizace viditelnosti pro cestovatele

Ve městě, kterému dominují 5hvězdičkové hotely s většími marketingovými rozpočty musí Elez coby ředitelka malého 3hvězdičkového hotelu chytře investovat do marketingu, aby maximalizovala viditelnost.

„Naši hosté k nám přicházejí z obrovských trhů, jako je Velká Británie, USA a Austrálie,“ říká Elez. „S naším rozpočtem jsme zjistili, že je opravdu obtížné pomocí nástrojů jako jsou AdWords dosáhnout na tyto cestovatele a ovlivnit je.“

Elez nedávno investovala do vylepšené webové stránky, která je úzce integrována s jejím správcem kanálů. To jí umožňuje sledovat všechny zdroje rezervací a vyhodnocovat, co je pohání. Po experimentech s různými marketingovými nástroji, zaznamenala Elez úspěch s posílením už tak silné přítomnosti hotelu Berkeley na Tripadvisoru.

Byznys Plus

V lednu paní Elez upgradovala předplatné služby Byznys Plus pro hotel Berkeley na úroveň s přednostním přístupem, protože hledala způsob, jak přivést více rezervujících zákazníků na své webové stránky.

„Právě jsme dokončili renovaci a funkce přednostního přístupu jako je Storyboard a oblíbené fotografie využijeme, abychom tato vylepšení ukázali cestovatelům“, říká Elez.

Využívá také funkci speciálních nabídek, aby mohla změřit dopad služby Byznys Plus na její rezervace.

„Zveřejňujeme exkluzivní nabídky na Tripadvisoru a pečlivě sledujeme, jaký mají efekt. Zjistili jsme, že lidé, kteří rezervovali prostřednictvím našich webových stránek o tom mluví, a že je to také vidět na rezervacích prostřednictvím online cestovních kanceláří. Víme tak, že se cestovatelé v určité fází dostali na naší stránku na Tripadvisoru.“

Sponzorovaná umístění

Jakmile bylo předplatné služby Byznys Plus nastaveno, začal hotel Berkeley využívat službu Sponzorovaná umístění. Elez říká: „Víme, že hosté na Tripadvisoru jsou sebejistější a je pravděpodobnější, že budou rezervovat přímo. Naším cílem je proto využít službu Sponzorovaná umístění abychom získali další hosty, kteří budou přímo rezervovat na našich webových stránkách, a zvýší obsazenost během hlavní sezóny a průměrnou denní cenu.“

Vzhledem k tomu, že Dubrovník je jedním z nejvíce sezónní trhů na světě ji také napadlo, že by služba Sponzorovaná umístění mohla přilákat ještě více hostů před příchodem sezóny. Jelikož je poptávka mimo sezónu omezená, hotel Berkeley nemůže kompenzovat promeškané příležitosti.

„Jak se hosté blíží k samotnému rezervování, stávají se více a více citlivými na cenu. Podpora naší viditelnosti vytváří příležitosti, jak ovlivnit hosty, aby si vybrali naše 3hvězdičkové zařízení. Je tomu tak proto, že naše ceny jsou nižší než ceny 5hvězdičkových zařízení, která v Dubrovníku dominují.“

Výsledek?

„Platit za prokliky služby Sponzorovaná umístění a umožnit hostům rezervovat přímo u nás se z hlediska nákladů rozhodně vyplatí“, říká Elez. „Líbí se nám, že se naše reklama objeví v horní části seznamu. Opakování je důležité, zejména s ohledem na nákupní vzorce na našem trhu. I když nekliknou právě teď, více lidí si nás zafixuje jako možnost. Když už následně kliknou, je pravděpodobnější, že budou rezervovat“

Elez plánuje pokračovat ve využívání služby Sponzorovaná umístění coby klíčové součásti její online marketingové strategie. „Naše investice zvažujeme z dlouhodobého hlediska. Budeme i nadále sledovat počty kliknutí, návštěvnost webových stránek a potvrzený počet přímých rezervací ze služby Sponzorovaná umístění během příštích šesti měsíců. Zatím naše rezervace pro tuto sezónu byly velmi silné,“ říká Elez.

Ovlivněte na Tripadvisoru více hostů, aby si vybrali Vás

Ovlivněte na Tripadvisoru více hostů, aby si vybrali Vás

Poslední aktualizace: 12. března 2018